אנו מדרגים ספקים על סמך בדיקות ומחקר קפדניים, אך גם לוקחים בחשבון את המשוב שלכם ואת ההסכמים המסחריים שיש לנו עם ספקים. עמוד זה מכיל קישורים לשותפים. גילוי נאות פרסומי
  1. Website Planet
  2. >
  3. בלוג
  4. >
  5. מהו אירוח אתרים ומהו שם דומיין? [2024]

מהו אירוח אתרים ומהו שם דומיין? [2024]

מיכאל פוליק מיכאל פוליקמומחה לאחסון אתרים
אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם מעוניינים להפוך אותו נגיש לאחרים, עליכם לדאוג לשני דברים: שם דומיין ואופציה לאחסון אתרים. שם דומיין הוא כמו ה”כתובת” של האתר והאחסון הוא שכירת שטח שרת שמטרתה לעשות את האתר זמין לצפייה ציבורית.

את אחסון האתרים רוכשים משירותים ייעודיים (כמו Hostinger) ואת שם הדומיין מרשמי שמות דומיינים (כמו Namecheap), אבל חשוב לציין שלעתים קרובות ניתן להשיג את שני הדברים באותו מקום (אם כי אין צורך בכך).

בדקנו לעומק את כל שירותי האחסון ורשמי הדומיינים הגדולים, וריכזנו את כל המידע שהצטבר כדי שנוכל להציג לכם מגוון אפשרויות.

במקרה של מתחילים, הדרך הפשוטה ביותר לבניית אתר היא שימוש בשירות הכל באחד כמו זה ש-Wix מציעה. החברה מספקת אחסון אתרים, שם דומיין ובונה אתרים פשוט ביותר (אך רב עוצמה), הכל באותו חשבון.

המשיכו לקרוא כדי לקבל מידע נוסף על שמות דומיינים ואחסון אתרים, ואפשרויות אחסון נוספות.

מה זה אחסון אתרים?

אחסון אתרים הוא השכרת שטח שרת עבור כל הדפים, התמונות והתכנים האחרים שנמצאים באתר שלכם. השרת מאפשר לציבור לצפות בתוכן האתר באמצעות דפדפן אינטרנט – אך לא לשנות או למחוק אותו.

קיימים מספר סוגי אחסון עם טווח מחירים שיכול לנוע באופן משמעותי. עם זאת, עבור מי שניגש לעניין בפעם הראשונה, שני הסוגים היחידים שיש בהם איזשהו היגיון הם אחסון של בונה אתרים (שהוזכר לעיל) ואחסון משותף.

“אחסון אתרים משותף” פירושו שהאתר שלכם חולק את משאבי השרת שבו הוא מאוחסן עם אתרים רבים אחרים. זהו הפתרון הזול ביותר עבור אתרים חדשים שטרם זכו למספר מבקרים גדול, ולעתים הוא אף כולל אשף הגדרת אתרים או אפילו בונה אתרים שמטרתו לעזור למשתמש להתחיל. יחד עם זאת, ברוב המקרים המשתמש נעזר במערכת ניהול תוכן (CMS) כמו וורדפרס כדי לבנות ולנהל את האתר שלו, המאוחסן על ידי ספק אחסון משותף.

ספקי האחסון שהשוק מציע נכון להיום אינם זהים אלה לאלה מבחינת איכות , ולכן חיוני שתבחרו אחד שיספק תמורה טובה להשקעה הכספית שלכם. הטובים ביותר שבהם מצטיינים בביצועי שרת טובים ובנוחות שימוש, ומספקים מאפייני אבטחה חינמיים כמו סרטיפיקט SSL על מנת להבטיח שהאתר שלכם יעמוד בסטנדרטים הקיימים בשוק.

במסגרת הבדיקות שערכנו, גילינו ש-Hostinger מספק את יחס המחיר-ביצועים הטוב ביותר בשוק ככל שמדובר באחסון אתרים משותף. הוא מציע את כל מה שאתם צריכים עבור האתר הראשון שלכם, ובמחיר סביר.

מה זה שם דומיין?

דומיין הוא כתובת אתר, למשל כמו “websiteplanet.com”. כדי לגשת לאתר כלשהו, ​​עליכם להקליד את כתובתו – הנקראת גם שם דומיין, או URL – בדפדפן האינטרנט שלכם. לחלופין, אתם יכולים ללחוץ על קישור שיביא אתכם לכתובת הזאת.

כדי לקבל שם דומיין, יש לרשום שם זמין אצל רשם ייעודי. היות שרוב חברות אחסון האתרים הן גם רשמי שמות דומיינים, לעתים קרובות ניתן לרשום את שם הדומיין שבוחרים לאתר (או לקבל אחד בחינם) באותה חברה שממנה רוכשים את שטח האחסון עבורו.

אם אתם פונים למלאכה בעצמכם, עליכם לבחור סיומת לשם הדומיין יחד עם בחירת השם עצמו. מסורתית, הסיומת הנחשקת ביותר מבחינת עסקים ואנשים פרטיים היא “.com” כיוון שהיא הנפוצה והזכירה ביותר.

אם אינכם יכולים לקבל את שם הדומיין שלכם עם סיומת com (נניח, במקרה שהוא כבר נרשם על ידי מישהו אחר), אתם תמיד יכולים לנסות משהו אחר כמו .co ,net ומספר אופציות נוספות. אגב, אם אתם ארגון ללא מטרות רווח, ייתכן שתעדיפו את .org, ואם אתם חברה שבסיסה בישראל, יכול להיות שתהיו בכלל מעוניינים בקוד המדינה (il).

אין כל בהכרח לרכוש את שטח האחסון ושם הדומיין מאותה חברה. אם, נניח, מחליטים להחליף שירות אחסון מתישהו במהלך הדרך, לפעמים קל יותר לעשות זאת כששם הדומיין רשום במקום אחר. מה שכן, כשמדובר במשתמשים מתחילים, הדרך הפשוטה והמהירה ביותר היא דווקא כן פניה לספק אחד.

אלה ההמלצות המובילות שלי בנוגע לאחסון אתרים (וחלק מהספקים האלה כוללים גם שם דומיין חינמי!)

המלצותי להלן מתחילות באחסון של בונה אתרים היות שזו השיטה הנוחה ביותר עבור מתחילים. לאחר מכן ישנו פירוט על מספר ספקי אחסון משותף שמציעים וורדפרס, מה שמעניק למשתמש גמישות רבה יותר בעת בניית האתר אך בה בעת גם מאתגר אותו בעקומת למידה קצת יותר תלולה.

1. Wix: פתרון ה”הכל האחד” הטוב ביותר לבניית אתרים ואחסונם

what-is-web-hosting-and-what-is-a-domain-name-2022--1 (3)
תוכנית ה-Wix של Combo היא הפיתרון ההגיוני ביותר עבור טירונים גמורים
תוכנית ה-Combo של Wix תספק לכם את כל מה שתצטרכו בשביל להשיק את האתר שלכם, כולל שם דומיין, שטח אחסון ובונה אתרים. כך או אחרת, מה שהופך את החברה ככלל לאופציה אידיאלית עבור מתחילים הוא בונה האתרים הקל לשימוש שלה בסגנון דראג-אנד-דרופ.

הבונה,על 900 פלוס תבניות האתר שלו,יאפשר לכם להגדיר מסגרת עבור כמעט כל סוג של אתר בתוך דקות.הוא אף יקל עליכם לבצע שינויים בפריסת העמוד היות ש-Wix לא מציבה כל מגבלה על המקום שבו משתמשיה מציבים את רכיבי העמודים שלהם (טקסט, תמונות, תפריטים וכיו”ב).

אם אתם לא מעצבים טובים במיוחד, סביר להניח שכדאי שתשאירו את הפריסה מבוססת התבניות כפי שהיא. כך, שלב מאוחר יותר, תוכלו פשוט להחליף את הטקסט והתמונות הזמניים בתוכן משלכם.

wix logo alt 2

חסכו עד $50.00 על חבילת Wix שלכם!

מבצע לזמן מוגבל - אל תפספסו!

5167 השתמשו בקופון זה

מאפיינים:

  • Wix ADI. אם אתה רוצה ליצור משהו שונה מהעיצובים הסטנדרטיים מבוססי התבניות, פונקציית הבינה המלאכותית-עיצובית (ADI) של החברה תקבל החלטות פריסה מרכזיות עבורכם על סמך מה שייראה לה הכי יעיל. כך למעשה תוכלו לבנות את דפי האתר שלכם באופן ייחודי בד בבד עם שמירה על העקרונות הנוגעים לעיצוב ממשק משתמש יעיל.
  • רישום שם דומיין ללא תשלום. רוב התוכניות של Wix כוללות אפשרות לרישום שם דומיין אחד ללא תשלום עבור השנה הראשונה. במסגרת זו המשתמש יכול לבחור בכל אחת מהסיומות הבאות: space ,.club ,.co.uk ,.pictures ,.rocks ,.biz ,.info ,.org ,.net ,.com ו-xyz.
  • ניסיון חינמי ל-14 יום. Wix מציעה 14 יום ניסיון ללא תשלום כדי שתוכלו לנסות את השירות שלה ללא סיכון. התמיכה בלייב צ’אט ובדוא”ל ניתנות בעברית, כאשר הלייב צ’אט זמין בימי ראשון עד שלישי בין 9:00-17:00 וברביעי-חמישי בין 9:00-15:30.

2. Squarespace: מתחרה טוב כמעט כמו Wix, עם כמה מאפיינים ייחודיים

what-is-web-hosting-and-what-is-a-domain-name-2022--2 (3)
כל התוכניות של Squarespace מגיעות עם שם דומיין חינמי, רוחב פס בלתי מוגבל ותקופת ניסיון של 14 יום ללא תשלום
בדומה ל-Wix, Squarespace מספק מענה “הכל באחד” לצורכי האחסון, שם הדומיין והבנייה של משתמשיו, ומהווה אפשרות נוספת עבור מתחילים חדשים-חדשים. מה שכן, בונה האתרים שלו נוקשה יותר ואינו מאפשר העברה של טקסטים, תמונות ותפריטי עמודים לכל מקום בכל עמוד.

אגב, הדבר איננו בהכרח חדשות רעות, בין היתר משום שחוסר הגמישות היחסי מפחית את הסבירות לשיבושים. זה גם אומר שהאתר שתבנו ימלא א-פריורית אחר העקרונות הנכונים לפריסה, כך שממש לא יהיה לכם צורך בתואר בעיצוב ממשק משתמש.

התוכניות של Squarespace נוטות להיות יקרות יותר משל Wix, אבל חשוב לקחת בחשבון שהן מעניקות רישום שם דומיין ללא תשלום כבר ברמת הכניסה, וייתכן שמדובר בהשקעה משתלמת עבור מי שמעדיף את הדרך שבה בונה האתרים שלו עובד.

squarespace logo alt 2 1 1

חסכו עד $30.00 בתכנית ה-SquareSpace שלכם היום!

בנוסף, קבלו דומיין חינמי לשנה!

1130 השתמשו בקופון זה

מאפיינים:

  • תעבורת אתר בלתי מוגבלת. שתי תוכניות הכניסה כאן מציעות משהו ש-Wix לא: רוחב פס בלתי מוגבל או תעבורת אתר. המשמעות היא שמספר המבקרים שהאתר שלכם יהיה מסוגל להתמודד איתו יוכל לגדול מבלי שתצטרכו לשדרג את התוכנית.
  • רישום שם דומיין ללא תשלום. בדיוק כמו ב-Wix, גם כאן תקבלו שם דומיין בחינם למשך שנת המנוי הראשונה שלכם.
  • ניסיון של 14 יום ללא תשלום. שוב, בדיוק כמו ב-Wix, אתם יכולים לנסות את Squarespace בחינם למשך 14 ימים כדי לראות אם הוא מתאים לכם.

3. Hostinger: אחסון משותף מהיר ואמין

what-is-web-hosting-and-what-is-a-domain-name-2022--3 (3)
תוכנית הפרימיום לאחסון אתרים של Hostinger מציעה רישום שם דומיין בחינם ורוחב פס לא מוגבל
תוכנית הפרימיום לאחסון אתרים של Hostinger מציעה את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם מכיוון שהיא מציעה רישום שם דומיין בחינם. עם זאת, על מנת לקבל את המחיר הנמוך ביותר האפשרי ב-Hostinger, תאלצו להרשם לתוכנית ארוכת טווח של שנה, שנתיים או ארבע שנים.

מכיון ש-Hostinger לא מציעה בונה אתרים בתוכניות המשותפות שלה, הפלטפורמה שלה מוכוונת לבניית אתר עם מערכות ניהול תוכן (CMS) כמו וורדפרס. למרות עקומת הלימוד התלולה יותר בוורדפרס, המערכת הזו עדיין מאפשרת לכם לפרסם את האתר הראשון שלכם יחסית בפשטות, זאת מכיוון שהיא נותנת גישה לאלפי טיוטות פרימיום. טיוטת וורדפרס היא מעין ערכה מוכנה מראש לעיצוב האתר שלכם. לאחר שאתם מתקינים וורדפרס ובוחרים טיוטא, אתם יכולים להתחיל ליצור דפים ופוסטים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחון את סרגל הכלים בצד שמאל ולבחור בין ״דף״ לבין ״פוסט״ על מנת להתחיל.

מאפיינים:

  • סטארטר וורדפרס. אשף הגדרת אתרים מותאם לוורדפרס. העוזר להתקין וורדפרס ולבחור טיוטה.
  • כתובת מייל חינם. אתם יכולים להגדיר כתובת מייל עם שם דומיין ספציפי עם התוכנית הבסיסית של Hostinger, ובמידה ואתם משתמשים בתוכנית הפרימיום לאחסון אתרים של Hostinger אתם יכולים לקבל עד מאה כתובות מייל ייחודיות.
  • עבר אופטימיזציה לוורדפרס. Hostinger משתמשת בשרתי LiteSpeed ושדרוגים טכנולוגיים אחרים על מנת להריץ אתרים מבוססי וורדפרס באופן יעיל.

4. InterServer: אירוח אתרים משותף עם מאפיינים לא מוגבלים (אך שמות דומיינים אינם בחינם)

what-is-web-hosting-and-what-is-a-domain-name-2022--4 (3)
המאפיינים הטובים ביותר של InterServer הם אחסון, רוחב פס וחשבונות מייל לא מוגבלים
המבחר של המאפיינים הלא מוגבלים ב-InterServer – כמו רוחב פס, אחסון, כתובות מייל ומספר האתרים – בולט אל מול המתחרים בתחום האירוח המשותף. תוכנית האירוח הסטנדרטית של InterServer כוללת גישה לבונה האתרים SitePad הפועל בצורת גרור ושחרר, אבל הוא מאפשר להשתמש גם בוורדפרס, אתם יכולים להתקין וורדפרס במספר לחיצות מועט. אז אתם יכולים לבדוק את שתי האפשרויות – או לנסות אחת ממערכות ניהול התוכן האחרות ש-InterServer מציעה.

בניגוד למארחים אחרים, התוכנית המשותפת של InterServer מציעה חיוב חודשי פשוט, אז אתם לא חייבים להתחייב לזמן ארוך על מנת לקבל מחיר טוב. אתם תצטרכו לשלם עוד על מנת לרשום שם דומיין אבל התשלום השנתי סביר.

מאפיינים:

  • “Inter-Insurance”. החברה מציעה פתרון אבטחה מקיף, והיא מגבה את הפתרון בהבטחה לנקות את האתר שלכם אם הוא אי פעם יפרץ.
  • שליחת מיילים אמינה יותר. מכיוון שאין הגבלה על כמות חשבונות המייל, InterServer חייבת לוודא כי לקוחותיה לא משתמשים בהם להפצת ספאם. כל המיילים של הלקוחות עוברים סינון דרך סדרת מבחנים קפדניים, משמעות הדבר הינה המיילים שלכם לעולם לא יסומנו כספאם. InterServer מבטיחה משלוח מוצלח של כל ההודעות שלכם.
  • ריבוי משאבי שרת. ספקי אירוח משותף רבים מעמיסים על השרת שלהם כמה שיותר לקוחות, מה שפוגע ברמת הביצועים. המדיניות של InterServer הינה להפעיל את השרתים בעד 50% תפוסה בלבד. בצורה זו, אתר עמוס של לקוח אחר לא תאט את האתר שלכם.

5. IONOS 1&1: המחיר הנמוך ביותר האפשרי לאחסון וורדפרס (בשנה הראשונה בלבד)

what-is-web-hosting-and-what-is-a-domain-name-2022--5 (3)
התוכנית העסקית של 1&1 IONOS מציעה את המחיר הנמוך ביותר עבור השנה הראשונה
אם כי מחיר ההיכרות של 1&1 IONOS עבור התוכנית העסקית לוורדפרס הינו הזול ביותר ברשימה, מחיר זה תקף לשנה הראשונה שלכם בלבד. לאחר מכן המחיר חוזר לרמה הרגילה שאינה תחרותית במיוחד.

לאור זאת, אם אתם רק מתחילים, התוכנית הבסיסית של ֿIONOS לוורדפרס היא הגיונית בהרבה מכיוון שהמאפיינים שהיא מציעה הינם מספקים ביותר עבור אתר בודד, והמחיר לטווח הארוך הרבה יותר סביר. בנוסף אתם תקבלו רישום שם דומיין אחד בחינם לשנה הראשונה שלכם ובנוסף ֿIONOS מציעה סט נפרד של חבילות בוני אתרים עם תבניות המתאימו למספר עסקים מקוונים שונים. עם זאת המחיר הינו גבוה בהרבה עבור חנויות מקוונות.

מאפיינים:

  • התקנת תוכנה בלחיצה אחת. התקינו וורדפרס תוך שניות והשתמשו בכל אחת מאלפי התבניות שלו על מנת לבנות את תשתית האתר שלכם בקלות.
  • גיבויים יומיים לאתר. האתר שלכם על כל התוכן שבו יגובה לפחות אחת ל-24 שעות. כך שאם תעשו טעות כלשהיא שתשבור אותו, תוכלו לשחזר את האתר מגרסה מוקדמת יותר.
  • רוחב פס בלתי מוגבל. עם IONOS תקבלו רוחב פס בלתי מוגבל לאתר שלכם כך שלא תצטרכו לחשוב על הגבלות או על חיוביים נוספים.

שם דומיין ואירוח אתרים נחוצים עבור האתר שלך – וקל להשיג את שניהם

על מנת שהאתר שלכם יהיה זמין לצפייה באינטרנט, אתם תצטרכו לבצע רישום של שם דומיין ולקנות תוכנית אירוח אתרים. לאחר ששני אלו יהיו בידכם אתם גם תצטרכו לבנות את האתר שלכם.

Wix ו-Squarespace מספקות פתרונות הכל באחד – בניית אתרים, שירותי אירוח ורישום שמות דומיין. תוכנית הקומבו של Wix, לדוגמה, מספקת רוחב פס של 2 ג״ב, 3 ג״ב של אחסון, ושם דומיין בחינם לשנה, הרבה מעבר למה שמתחיל צריך. זה מאפשר לכם לבנות את האתר הראשון שלכם ללא כל ניסיון בפיתוח אתרים.

במקום בונה אתרים תוכנית הפרימיום לאירוח משותף של Hostinger מגיעה עם שם דומיין חינם לשנה הראשונה ואשף התחלה לוורדפרס שיעזור לכם להתקין וורדפרס ולבחור טיוטה (תבנית לבניית אתר). היא גם כוללת 100 ג״ב של אחסון ורוחב פס לא מוגבל, מספיק כדי לתמוך באתר שלכם לטווח הארוך.

שאלות נפוצות

מהו אחסון אתרים ואיך הוא עובד?

אחסון אתרים כולל את הפיכת טקסט, תמונות ותוכן דיגיטלי אחר לנגיש משרת כך שמבקרים יוכלו לראותו באמצעות דפדפן. להסבר מלא צפו ב-מהו אחסון אתרים למעלה. אם אתם רוצים להשיק אתר, עברו על המדריך שלנו ל-בחירת ספק אירוח והשקת אתר בשנת 2024.

מה ההבדל בין אירוח אתרים לשם דומיין?

אירוח אתרים הינו התהליך בו האתר שלכם הופך לזמין לציבור משרת מחשב, שם הדומיין הינו הכתובת המקוונת של האתר שלכם המאפשרת לאנשים למצוא את האתר.

מהו שם דומיין?

לעיתים הוא מכונה גם כתובת אתר (URL), שם הדומיין הינו הכתובת המקוונת עימה מבקרים פוטנציאלים יכולים למצוא את האתר דרך דפדפן. ללא שם דומיין, אתר לא יכול להתקיים ברשת מכיןן שלא יהיה ניתן לאתר אותו או אפילו לדעת על קיומו. ראו את מקטע ה״מהו שם דומיין״ למעלה למידע נוסף.

איך אני משיג שם דומיין בחינם?

זה לא באמת אפשרי מכיוון שיש היטלים רבים מצד הגופים המנהלים את רישום הדומיין בכל מקום בעולם. עם זאת, כל הספקים ברשימה שלנו של חברות אירוח האתרים המובילות ל-2024 מציעות תמחור טוב מאוד לרישום שמות דומיינים וחלקם אף כוללים שם דומיין בחבילות האירוח ארוכות הטווח שלהם.

דרג את הכתבה הזאת
5.0 2 משתמשים הצביעו
כבר הצבעת! ביטול פעולה אחרונה
שדה זה נדרש Maximal length of comment is equal 80000 chars אורך מינימלי של תגובה הוא 10 תוים
מה חשבתם על הפוסט?
הגיבו לתגובה
צפו ב-%s תגובות
View %s reply
רשומות בנושאים קשורים
הצג עוד רשומות בנושאים קשורים
אנחנו בודקים את כל תגובות המשתמשים תוך 48 שעות כדי לוודא שהם מאנשים אמתיים כמוכם. אנחנו שמחים שהמאמר הזה היה שימושי עבורכם - נעריך את זה אם תספרו עליו לאנשים נוספים.
Popup final window
שתפו את הרשומה הזו מהבלוג עם חברים וקולגות ממש עכשיו:

We check all comments within 48 hours to make sure they're from real users like you. In the meantime, you can share your comment with others to let more people know what you think.

פעם בחודש תקבלו עצות, טריקים, ותובנות מעניינות שיעזרו לכם לשפר את ביצועי האתר שלכם ולהגיע ליעדי השיווק הדיגיטלי שהצבתם לעצמכם!

איזה כיף שאהבתם את זה!

שתפו עם חברים!

או דרגו אותנו ב:

2790136
50
5000
44107205
הכי מהיר ויציבimage

אסחון נהדר במחיר נהדר

קבלו גם שם דומיין ואימייל חינם